Czy pozycjonowanie się opłaca?

0
201
Czy pozycjonowanie się opłaca

Internet w XXI wieku stoi pod hasłami optymalizacji oraz pozycjonowania. Wiele słyszy się na temat technik SEO, które wpływają na widoczność strony w sieci. Jednak czy rzeczywiście ich potrzebujesz, prowadząc własną witrynę? Dziś dowiesz się, czym jest pozycjonowanie, jakie korzyści z niego płyną oraz z jakimi kosztami należy się liczyć, podejmując współpracę ze specjalistyczną agencją SEO. Sprawdź

Co kryje się pod słowem „pozycjonowanie”?

SEO

Search Engine Optimization, to działania polegające na optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek skupiające się przede wszystkim na uzyskaniu wysokiej pozycji rankingowej. W tym przypadku mowa jedynie o organicznych, darmowych wynikach wyszukiwania. Działania te polegają na połączeniu podstaw informatycznych z technikami promocyjno-marketingowymi. Z tego powodu podejmowane przez nas czynności przede wszystkim skupiają się na strukturze strony internetowej (on-site) oraz jej widoczności (off-site).

SEM

Search Engine Marketing z kolei to pojęcie znacznie szersze, które obejmuje SEO, ale głównie skupia się na płatnych wynikach wyszukiwania w postaci reklam PPC (Pay Per Click). Mowa tutaj o promocji w sieci i pozyskiwaniu korzyści z tego tytułu.

Zalety pozycjonowania?

Chociaż proces pozycjonowania jest długotrwały, to tworzy stabilne fundamenty zaufania i autorytetu dla strony, dzięki niemu mamy szansę plasować się jako ekspert w danej dziedzinie. Dodatkowe korzyści płynące z SEO to:

  • zwiększenie widoczności w sieci,
  • pozyskanie ruchu na stronie,
  • szansa na zdobycie nowych odbiorców,
  • wzrost konwersji,
  • łatwość monitorowania własnych działań i sprawdzania użyteczności technik,
  • powiększenie zysków ze sklepów internetowych.

Koszty

Brzmi to wszystko wspaniale, prawda? Teraz z pewnością pojawi się pytanie o koszty związane z tymi działaniami. Wszystko jednak zależy od budżetu, jakim dysponujesz. Oczywiście możesz wszystkie działania wykonywać ręcznie, metodą prób i błędów. Upłynie na tym jednak wiele czasu, a dodatkowo ciągłe aktualizacje algorytmów mogą zmienić wszystko w ciągu jednej nocy, przez co Twoje wysiłki pójdą na marne. 

Cena zależy również od Twoich potrzeb. Możesz poddać optymalizacji tylko jeden element, np. słowa kluczowe, treść, linkowanie bądź reklamy. Chociaż cennik jest elastyczny, to cena pełnej usługi SEO zaczyna się średnio od 500 do nawet 10 000 zł (w przypadku dużych przedsiębiorstw). 

Podsumowanie 

Jest to jedynie wprowadzenie do zagadnień SEO, które są znacznie bardziej złożone. Należy pamiętać, że działania optymalizacyjne służące pozycjonowaniu są taktyką długotrwałą i niekończącą się wraz z zakończeniem prac nad kolejnymi elementami strony. Wszystko zależy od kolejnych aktualizacji algorytmów, a także jakości naszego contentu. Wiesz już jednak, co możesz zyskać. Zainwestuj w SEO, aby wyprzedzić konkurencję, niezależnie od tego, czy działasz lokalnie, czy międzynarodowo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here