Na czym polega promocja w Spotify?

0
927

Dla każdego nawet najbardziej utalentowanego artysty tworzącego muzykę niezwykle istotne jest zaistnienie na rynku muzycznym. Wraz ze sławą i rozpoznawalnością pojawiać się będą wpływy związane z realizowaniem szeregu działań podtrzymujących ich wysoką pozycję w świadomości słuchaczy. Jednym z działań, które niezwykle pomagają w tej sytuacji, jest promocja w Spotify. Przestrzeń tego serwisu udostępnia możliwość walki o uwagę kilku milionów artystów. Co należy wiedzieć o tym, jak znaleźć się na playlistach Spotify?

Skuteczna promocja w Spotify

Podstawą skutecznego promowania swoich utworów na Spotify jest umieszczenie go na popularnych listach odtwarzania. Znalezienie się na takiej playliście umożliwia zadbanie o znaczący wzrost ruchu na naszym profilu i wśród naszych utworów. Już fakt umieszczenia utworu na liście odtwarzania zagwarantować może tysiące obserwujących i wzrostu odsłuchu naszych dzieł. Dobrze pomyślana promocja w Spotify będzie również wiązała się z takim dopasowaniem kanału i działań marketingowych, które zwiększą szansę na dostanie się na jedną z takich list.

Zasady powstawania playlist w Spotify

Istnieje narzędzie, które umożliwia zgłaszanie utworów do playlist na Spotify. Służy ono do sprawdzania muzyki, a redakcja serwisu podejmuje decyzję o tym, czy utwór trafi na wybraną playlistę na bazie jakości piosenki, a także jej dopasowania do wspomnianej playlisty. Czym w ogóle jest to narzędzie? Każdy, kto zastanawia się nad tym, jak znaleźć się na playlistach Spotify, bezproblemowo mogą skorzystać uruchomionego w 2019 roku systemu, do którego każdy artysta, ale również i wytwórnia ma prawo zgłosić jeden niewydany utwór. Działania tego rodzaju podejmujemy się z poziomu naszego profilu. W dalszej kolejności poddawany jest on analizie wykonywanej przez sztab ekspertów Spotify. Jeśli zgłoszony przez nas utwór zostanie uznany za spójny z jedną z playlist, zostanie do niej dołączony, a my będziemy mieć pewność, że dzięki temu nasza promocja w Spotify wejdzie na wyższy poziom.

Od czego zależy dobra promocja w Spotify?

Nawet wtedy, gdy postanowimy zgłosić utwór do playlisty Spotify, warto połączyć to z odpowiednimi działaniami marketingowymi. Warto zadbać na przykład o odpowiednie reklamy w serwisie Spotify. Równie istotne jest właściwe zoptymalizowanie profilu, a także wdrożenie szeregu działań marketingowych. Dobrze przemyślana promocja w Spotify faktycznie pozwala na zwiększenie ruchu na naszym profilu również za sprawą kierowania użytkowników z zewnętrznych serwisów i portali internetowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here