Jakie są koszty przystąpienia do programu lojalnościowego dla prowadzących biznes?

0
252
Jakie są koszty przystąpienia do programu lojalnościowego dla prowadzących biznes?

Wprowadzanie programów lojalnościowych do naszego przedsiębiorstwa może być najlepszym pomysłem do zrealizowania. Dobrze zaimplementowany program lojalnościowy znacząco zwiększy zyski, poprawi wizerunek naszej firmy oraz zwiększy współczynnik lojalności klientów wobec naszej marki. Jednakże tak innowacyjne rozwiązanie ma swoje koszta. Zanim jednak odrzucimy ten pomysł i zaniechamy uruchomienia kampanii lojalnościowej, warto zastanowić się, czy naprawdę te koszta są aż tak wysokie?

Jakie są koszta programu lojalnościowego?

              Już na wstępnie warto zaznaczyć, że koszta programu lojalnościowego są wysoce uzależnione od typu kampanii, na jaką się zdecydowaliśmy. Istnieją trzy rodzaje kampanii lojalnościowych — klasyczna, mobilna oraz płatnicza. W przypadku kampanii klasycznej koszta są dość wysokie, ponieważ wiążą się ze stałym eksportem naklejek, stempli oraz kart rabatowych, na których będą one umieszczane. Dodatkowo jest to najmniej efektywny rodzaj programu lojalnościowego, ponieważ nie jest komfortowy. Klienci muszą zawsze pamiętać o noszeniu ze sobą dodatkowej karty, a kiedy jej zapomną, nie otrzymują punktów, co oddala ich od otrzymania nagrody oraz powrotu do naszej firmy. Sposób mobilny opiera się na wykorzystywaniu aplikacji na smartphona, którą przy każdym zakupie trzeba uruchamiać i skanować. Jest to bardziej praktyczna metoda, jednakże koszta jakie są z nią związane oferują jednorazowy wydatek w postaci pokrycia robocizny specjalistów, którzy napiszą dla nas oprogramowanie. Najbardziej efektywnym oraz wysoce opłacalnym rodzajem kampanii lojalnościowej jest kampania płatnicza, czyli taka, która wykorzystuje wirtualne karty lojalnościowe dołączone do kont bankowych klientów.

Karty lojalnościowe

              Karto lojalnościowe to innowacyjne rozwiązanie wykorzystujące do działania karty płatnicze klientów. Jeśli klient, który przystąpił do naszego programu lojalnościowego, postanowi zrobić u nas zakupy, jego punkty będą naliczane na bieżąco przy skorzystaniu z terminala płatniczego. Jest to niesamowicie wygodne rozwiązanie dające naprawdę wiele korzyści. Jak podaje serwis zencard.pl, karty lojalnościowe są najwygodniejszą i najbardziej innowacyjną metodą pozyskiwania lojalnych klientów, którzy absolutnie nie czują się zobowiązani i przymuszeniu do korzystania z naszych usług, a wręcz przeciwnie, wybierają je sami spośród wielu pozostałych. Warto więc zainteresować się kartami lojalnościowymi i odwiedzić  zencard.pl, aby dowiedzieć się na ich temat więcej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here